
Petr Chára,
Předseda rady pro vědu, výzkum a vzdělávání
Iniciativa KYBEZ
1.7.2025
Umělá inteligence ve školách a kyberprostoru: Budoucnost, která už začala
Umělá inteligence mění svět kolem nás – a školy nejsou výjimkou. Nástroje jako ChatGPT, generativní modely nebo automatické bezpečnostní systémy se stávají součástí každodenní reality. Zároveň ale přinášejí nové otázky: Jak AI využívat ve výuce smysluplně a bezpečně? Co musí umět učitelé i žáci, aby se z nich nestali jen pasivní uživatelé? A jak připravit školní prostředí na svět, kde se hranice mezi realitou a simulací postupně stírá?
V minisérii, kterou během prázdnin najdete v blogu, se podíváme na aktuální novinky ve vývoji AI a jejich dopady na vzdělávání i kyberbezpečnost. Tři krátké díly, tři úhly pohledu, jeden společný cíl: pomoci školám obstát v době, kdy budoucnost přichází rychleji, než stačíme přepisovat osnovy.
31. 5. 2023
Asie se stává hlavmím zdrojem DDoS útoků na české firmy
Počet i intenzita DDoS útoků na české firmy se v dubnu po březnovém růstu vrátily na standardní úroveň. Hlavní zdrojem se postupně stává asijský kontinent, ze kterého k nám již třetí měsíc po sobě míří nejvíce útoků.
31. 5. 2023
Postřehy z bezpečnosti: falešné investiční nabídky na vzestupu
Podle FBI investiční podvody převýšily ztráty všech ostatních typů kyberkriminality a meziročně vzrostly na trojnásobek na 2.6 miliardy dolarů.
30. 5. 2023
Jak na bezpečnější internet pro děti?
Jak se chovat v online prostředí bezpečně? Děti o tom s rodiči hovoří, ale jen do určitého věku. Zatímco dvanáctiletí své rodiče dokonce sami vyhledávají, pokud si s něčím neví rady, žáci 9. třídy s nimi o této problematice již téměř nemluví.








