
Petr Chára,
Předseda rady pro vědu, výzkum a vzdělávání
Iniciativa KYBEZ
1.7.2025
Umělá inteligence ve školách a kyberprostoru: Budoucnost, která už začala
Umělá inteligence mění svět kolem nás – a školy nejsou výjimkou. Nástroje jako ChatGPT, generativní modely nebo automatické bezpečnostní systémy se stávají součástí každodenní reality. Zároveň ale přinášejí nové otázky: Jak AI využívat ve výuce smysluplně a bezpečně? Co musí umět učitelé i žáci, aby se z nich nestali jen pasivní uživatelé? A jak připravit školní prostředí na svět, kde se hranice mezi realitou a simulací postupně stírá?
V minisérii, kterou během prázdnin najdete v blogu, se podíváme na aktuální novinky ve vývoji AI a jejich dopady na vzdělávání i kyberbezpečnost. Tři krátké díly, tři úhly pohledu, jeden společný cíl: pomoci školám obstát v době, kdy budoucnost přichází rychleji, než stačíme přepisovat osnovy.
31. 3. 2025
Stát hazarduje se svou kyberbezpečností, varuje etický hacker
Pokud se stát neprobere, čekají nás horší věci, než zažil slovenský katastrální úřad. Úroveň technologického zajištění státních institucí je na velmi špatné úrovni. Neexistuje úřad, který by mohl nařídit, aby se to změnilo.
28. 3. 2025
Hackeři zaútočili na hasiče. Odborníci analyzují škody a obnovují systémy
V pondělí se hasiči v Královéhradeckém a Zlínském kraji stali cílem kybernetického útoku. I přes tento zásah však byli schopni zachovat svou akceschopnost, jak v napadených regionech, tak i v dalších krajích, což bylo nezbytné pro pokračování jejich zásahové činnosti.
27. 3. 2025
AI transformuje bankovnictví: jaké změny už u bank vidíme a čekáme?
V době, kdy digitální bankovnictví nabírá na síle, stává se umělá inteligence v bankovnictví klíčovým nástrojem pro finanční instituce po celém světě. AI už dnes pomáhá s analýzou rizik, úvěrovým skórováním, detekcí podvodů i automatizací rutinní práce.








