
Petr Chára,
Předseda rady pro vědu, výzkum a vzdělávání
Iniciativa KYBEZ
1.7.2025
Umělá inteligence ve školách a kyberprostoru: Budoucnost, která už začala
Umělá inteligence mění svět kolem nás – a školy nejsou výjimkou. Nástroje jako ChatGPT, generativní modely nebo automatické bezpečnostní systémy se stávají součástí každodenní reality. Zároveň ale přinášejí nové otázky: Jak AI využívat ve výuce smysluplně a bezpečně? Co musí umět učitelé i žáci, aby se z nich nestali jen pasivní uživatelé? A jak připravit školní prostředí na svět, kde se hranice mezi realitou a simulací postupně stírá?
V minisérii, kterou během prázdnin najdete v blogu, se podíváme na aktuální novinky ve vývoji AI a jejich dopady na vzdělávání i kyberbezpečnost. Tři krátké díly, tři úhly pohledu, jeden společný cíl: pomoci školám obstát v době, kdy budoucnost přichází rychleji, než stačíme přepisovat osnovy.
13. 3. 2025
NÚKIB mění pravidelné přehledy evidovaných incidentů
NÚKIB inovuje pravidelné reporty o kybernetických incidentech. Cílem je poskytnout komplexnější a analyticky hodnotnější informace, které se zaměří nejen na samotné incidenty evidované NÚKIB, ale také na širší kontext kybernetických hrozeb v rámci českého kyberprostoru, jež NÚKIB dlouhodobě sleduje.
12. 3. 2025
NÚKIB: přehled kybernetických incidentů za leden 2025
Nový rok odstartoval s nižšími hodnotami kybernetických bezpečnostních incidentů. V lednu jich NÚKIB evidoval celkem 17, přičemž většina z nich byla klasifikována jako méně významné, pouze jeden spadal do kategorie Významných.
11. 3. 2025
Během příštích deseti let budeme sledovat krachy obřích firem, které zaspaly v AI
Umělá inteligence pomáhá firmám být efektivnější, a tedy i levnější a konkurenceschopnější. Do budoucna rozhodne o tom, která bude úspěšná a která zkrachuje.








