
Petr Chára,
Předseda rady pro vědu, výzkum a vzdělávání
Iniciativa KYBEZ
1.7.2025
Umělá inteligence ve školách a kyberprostoru: Budoucnost, která už začala
Umělá inteligence mění svět kolem nás – a školy nejsou výjimkou. Nástroje jako ChatGPT, generativní modely nebo automatické bezpečnostní systémy se stávají součástí každodenní reality. Zároveň ale přinášejí nové otázky: Jak AI využívat ve výuce smysluplně a bezpečně? Co musí umět učitelé i žáci, aby se z nich nestali jen pasivní uživatelé? A jak připravit školní prostředí na svět, kde se hranice mezi realitou a simulací postupně stírá?
V minisérii, kterou během prázdnin najdete v blogu, se podíváme na aktuální novinky ve vývoji AI a jejich dopady na vzdělávání i kyberbezpečnost. Tři krátké díly, tři úhly pohledu, jeden společný cíl: pomoci školám obstát v době, kdy budoucnost přichází rychleji, než stačíme přepisovat osnovy.
6. 10. 2022
Týká se nás kybernetická bezpečnost?
V současné době stále převládá názor, že kybernetická bezpečnost je něco, co se běžného uživatele vůbec netýká. Ale je tomu opravdu tak?
6. 10. 2022
Nejvíce DDoS útoků na české firmy mířilo v srpnu opět z Ruska
Počet i objem DDoS útoků na české firmy se v srpnu ustálily na hodnotách obvyklých před zahájením války na Ukrajině. Čísla jsou tak několikrát menší, než byla v březnu, který byl historicky rekordní. Oproti předchozím měsícům se ale nejvíce útočilo z Ruska.
5. 10. 2022
Vůči útokům jsou nejzranitelnější zdravotnická zařízení a státní správa
'Západní myšlení je binární. Pro nás, obyvatele západního světa, existují jen dva vzájemně se vylučující stavy: buď jsme ve válce, nebo máme mír. Rusové takto nepřemýšlejí – pro ně existuje velké množství stupňů konfliktu a míru, kdy používají kybernetické zbraně k upevnění pozice.








