
Petr Chára,
Předseda rady pro vědu, výzkum a vzdělávání
Iniciativa KYBEZ
1.7.2025
Umělá inteligence ve školách a kyberprostoru: Budoucnost, která už začala
Umělá inteligence mění svět kolem nás – a školy nejsou výjimkou. Nástroje jako ChatGPT, generativní modely nebo automatické bezpečnostní systémy se stávají součástí každodenní reality. Zároveň ale přinášejí nové otázky: Jak AI využívat ve výuce smysluplně a bezpečně? Co musí umět učitelé i žáci, aby se z nich nestali jen pasivní uživatelé? A jak připravit školní prostředí na svět, kde se hranice mezi realitou a simulací postupně stírá?
V minisérii, kterou během prázdnin najdete v blogu, se podíváme na aktuální novinky ve vývoji AI a jejich dopady na vzdělávání i kyberbezpečnost. Tři krátké díly, tři úhly pohledu, jeden společný cíl: pomoci školám obstát v době, kdy budoucnost přichází rychleji, než stačíme přepisovat osnovy.
11. 3. 2025
Stát v oblasti AI nechystá další regulaci nad rámec evropské legislativy
Stát nechystá v oblasti umělé inteligence (AI) další regulaci nad rámec přijaté evropské směrnice o AI, která bude účinná od příštího roku. Na národní úrovni se zaměří jen na nastavení co nejmírnějších sankcí, podmínek pro výzkum a vývoj a také určení úřadu, který bude mít na starosti dohled a podporu.
10. 3. 2025
Firmy budou na nová pravidla kyberbezpečnosti přecházet jen na oko
Česko zaostává v přípravě na nová pravidla kybernetické bezpečnosti. I kvůli chybějícímu zákonu, který by Evropou daná pravidla plně přenesl do českého právního prostředí, řada společností s přechodem na nový bezpečnostní standard vyčkává.
10. 3. 2025
Ochrana dat je pro kyberbezpečnost firem klíčová, přesto ji řeší jen třetina malých a středních firem
Kybernetické útoky na podnikovou informační architekturu jsou stále sofistikovanější. Nestačí se proto soustředit pouze na tradiční bezpečnostní mechanismy firemní sítě, je třeba jít hlouběji. Bez ochrany dat na všech úrovních je firemní prostředí totiž chráněno jen částečně.








