
Petr Chára,
Předseda rady pro vědu, výzkum a vzdělávání
Iniciativa KYBEZ
1.7.2025
Umělá inteligence ve školách a kyberprostoru: Budoucnost, která už začala
Umělá inteligence mění svět kolem nás – a školy nejsou výjimkou. Nástroje jako ChatGPT, generativní modely nebo automatické bezpečnostní systémy se stávají součástí každodenní reality. Zároveň ale přinášejí nové otázky: Jak AI využívat ve výuce smysluplně a bezpečně? Co musí umět učitelé i žáci, aby se z nich nestali jen pasivní uživatelé? A jak připravit školní prostředí na svět, kde se hranice mezi realitou a simulací postupně stírá?
V minisérii, kterou během prázdnin najdete v blogu, se podíváme na aktuální novinky ve vývoji AI a jejich dopady na vzdělávání i kyberbezpečnost. Tři krátké díly, tři úhly pohledu, jeden společný cíl: pomoci školám obstát v době, kdy budoucnost přichází rychleji, než stačíme přepisovat osnovy.
22. 8. 2022
Apple má vážný bezpečnostní problém. Stáhněte si co nejrychleji update
Zařízení od Applu čelí závažné bezpečnostní chybě. Společnost potvrdila, že hackeři mohou na dálku ovládat cizí přístroje. Hrozba postihuje majitele iPhonů, iPadů i iMaců.
19. 8. 2022
Globální průzkum společnosti Fortinet upozornil na kritické body v bezpečnosti provozních technologií
Společnost Fortinet® zveřejnila výsledky své celosvětové studie o bezpečnosti provozních technologií. Průmyslová řídicí prostředí zůstávají i nadále cílem kybernetických zločinců – průnik v posledních 12 měsících zaznamenalo 93 % podniků využívajících provozní technologie (OT). Studie rozsáhlé nedostatky v průmyslovém zabezpečení a nastiňuje možnosti ke zlepšení.
18. 8. 2022
Cisco jako terč kyberzločinců? Společnost potvrdila incident
Nadnárodní společnost Cisco se stala obětí kyberzločinu poté, co aktéři hrozby získali přístup k jejím serverům prostřednictvím osobního účtu Google jednoho ze zaměstnanců. Ačkoli společnost neohlásila, že by narušení bezpečnosti mělo nějaké závažnější následky, kyberzločinci tvrdí, že získali více než 3 000 souborů obsahujících 2,75 GB firemních dat.








