
Petr Chára,
Předseda rady pro vědu, výzkum a vzdělávání
Iniciativa KYBEZ
1.7.2025
Umělá inteligence ve školách a kyberprostoru: Budoucnost, která už začala
Umělá inteligence mění svět kolem nás – a školy nejsou výjimkou. Nástroje jako ChatGPT, generativní modely nebo automatické bezpečnostní systémy se stávají součástí každodenní reality. Zároveň ale přinášejí nové otázky: Jak AI využívat ve výuce smysluplně a bezpečně? Co musí umět učitelé i žáci, aby se z nich nestali jen pasivní uživatelé? A jak připravit školní prostředí na svět, kde se hranice mezi realitou a simulací postupně stírá?
V minisérii, kterou během prázdnin najdete v blogu, se podíváme na aktuální novinky ve vývoji AI a jejich dopady na vzdělávání i kyberbezpečnost. Tři krátké díly, tři úhly pohledu, jeden společný cíl: pomoci školám obstát v době, kdy budoucnost přichází rychleji, než stačíme přepisovat osnovy.
28. 7. 2022
Hackeři se odklání od počítačů ke smartphonům
Počet uživatelů smartphonu roste a přímo úměrně tomu i kybernetické útoky na tato zařízení. Jak jsou na tom s mobilní bezpečností Češi?
28. 7. 2022
Přibývá ransomwarových útoků na vzdělávací instituce
Společnost Sophos zveřejnila novou sektorovou studii s názvem The State of Ransomware in Education 2022, z jejíž výsledků vyplývá, že vzdělávací instituce – a to jak vysokoškolské, tak ty na nižší úrovni vzdělávacího procesu – jsou stále častěji zasaženy ransomwarem.
28. 7. 2022
Papíroví bezpečnostní manažeři dávají firmám falešný pocit bezpečí, říkají etičtí hackeři
Testujeme, konzultujeme, vzděláváme. Aby svět byl bezpečnější místo. Tak zní hlavní motto firmy Cyber Rangers, která se zaměřuje na etický hacking. „Provádíme ‚zlé‘ hackerské aktivity, ale v dobrém duchu,“ říká Daniel Hejda, jeden ze zakladatelů.








