
Petr Chára,
Předseda rady pro vědu, výzkum a vzdělávání
Iniciativa KYBEZ
1.7.2025
Umělá inteligence ve školách a kyberprostoru: Budoucnost, která už začala
Umělá inteligence mění svět kolem nás – a školy nejsou výjimkou. Nástroje jako ChatGPT, generativní modely nebo automatické bezpečnostní systémy se stávají součástí každodenní reality. Zároveň ale přinášejí nové otázky: Jak AI využívat ve výuce smysluplně a bezpečně? Co musí umět učitelé i žáci, aby se z nich nestali jen pasivní uživatelé? A jak připravit školní prostředí na svět, kde se hranice mezi realitou a simulací postupně stírá?
V minisérii, kterou během prázdnin najdete v blogu, se podíváme na aktuální novinky ve vývoji AI a jejich dopady na vzdělávání i kyberbezpečnost. Tři krátké díly, tři úhly pohledu, jeden společný cíl: pomoci školám obstát v době, kdy budoucnost přichází rychleji, než stačíme přepisovat osnovy.
4. 11. 2024
Firmy by neměly vyčkávat na to, co jim přikáže zákon
Pro firmy, které se svému zabezpečení doposud příliš nevěnovaly, může být zavedení nutných opatření velmi nákladné. Podle předpokladů přitom bude zákon představovat spíše minimální míru zabezpečení a firmy by měly být v kybernetické ochraně ve vlastním zájmu důslednější.
25. 10. 2024
NIS2: Kybernetická bezpečnost se šíří jako lavina
Evropská směrnice dopadne také na střední firmy, které zaměstnávají 50 a více lidí a věnují se některé z regulovaných služeb.
25. 10. 2024
Zaměstnancům chybí znalosti technologií
S pokračující digitalizací čelí firmy rostoucímu nedostatku zaměstnanců s potřebnými znalostmi a dovednostmi. Tento problém trápí plných 63 % firem z oboru IT a podnikových služeb. Nedostatečné vzdělávání v této oblasti na českých školách 9 z 10 firem nahrazuje interními vzdělávacími programy.








