
Petr Chára,
Předseda rady pro vědu, výzkum a vzdělávání
Iniciativa KYBEZ
1.7.2025
Umělá inteligence ve školách a kyberprostoru: Budoucnost, která už začala
Umělá inteligence mění svět kolem nás – a školy nejsou výjimkou. Nástroje jako ChatGPT, generativní modely nebo automatické bezpečnostní systémy se stávají součástí každodenní reality. Zároveň ale přinášejí nové otázky: Jak AI využívat ve výuce smysluplně a bezpečně? Co musí umět učitelé i žáci, aby se z nich nestali jen pasivní uživatelé? A jak připravit školní prostředí na svět, kde se hranice mezi realitou a simulací postupně stírá?
V minisérii, kterou během prázdnin najdete v blogu, se podíváme na aktuální novinky ve vývoji AI a jejich dopady na vzdělávání i kyberbezpečnost. Tři krátké díly, tři úhly pohledu, jeden společný cíl: pomoci školám obstát v době, kdy budoucnost přichází rychleji, než stačíme přepisovat osnovy.
25. 10. 2024
Quishing: Jak podvodníci získávají data přes QR kódy
QR kódy dnes již slouží jako rychlý a pohodlný způsob přenosu dat. Jednoduchým skenem můžeme zadat platbu, podívat se na menu v restauraci či provést registraci na webových stránkách. S vysokou popularitou QR kódů se objevil i nový podvodný fenomén nazývaný Quishing.
24. 10. 2024
Přehled kybernetických incidentů za září 2024
NÚKIB) v září evidoval 21 kyberbezpečnostních incidentů.
24. 10. 2024
Platforma pro výzkum a vývoj v kybernetické a informační bezpečnosti spouští nové webové stránky a mění název
Platforma pro výzkum a vývoj v kybernetické a informační bezpečnosti spustila nově webové stránky. Současně také došlo ke změně názvu – platforma se nově jmenuje skupina kyberbezpečnostního výzkumu a inovací Cyber Research and Innovations in Security – CYRIS.








