
Petr Chára,
Předseda rady pro vědu, výzkum a vzdělávání
Iniciativa KYBEZ
1.7.2025
Umělá inteligence ve školách a kyberprostoru: Budoucnost, která už začala
Umělá inteligence mění svět kolem nás – a školy nejsou výjimkou. Nástroje jako ChatGPT, generativní modely nebo automatické bezpečnostní systémy se stávají součástí každodenní reality. Zároveň ale přinášejí nové otázky: Jak AI využívat ve výuce smysluplně a bezpečně? Co musí umět učitelé i žáci, aby se z nich nestali jen pasivní uživatelé? A jak připravit školní prostředí na svět, kde se hranice mezi realitou a simulací postupně stírá?
V minisérii, kterou během prázdnin najdete v blogu, se podíváme na aktuální novinky ve vývoji AI a jejich dopady na vzdělávání i kyberbezpečnost. Tři krátké díly, tři úhly pohledu, jeden společný cíl: pomoci školám obstát v době, kdy budoucnost přichází rychleji, než stačíme přepisovat osnovy.
4. 6. 2025
Za kyberbezpečnost zodpovídají šéfové firem, některé to překvapí
Jednatelé, či jiní členové statutárních orgánů budou osobně odpovědní za dodržování kyberbezpečností regulace dle nZoKB, a to potenciálně i z trestně-právního hlediska. Neznalost zákona je přitom rozhodně neomluví.
3. 6. 2025
Zákon o kyberbezpečnosti: Jak se připravit na nové povinnosti ve vaší firmě
Poslanecká sněmovna schválila 25. dubna nový zákon o kybernetické bezpečnosti, který významně mění pravidla a povinnosti pro firmy i organizace v Česku. Očekává se, že tento zákon nabude účinnosti ve druhé polovině letošního roku.
3. 6. 2025
Česká implementace směrnice NIS 2: nZoKB
Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2555 (NIS 2) představuje dosud nejkomplexnější soubor unijních požadavků na zajištění vysoké úrovně kybernetické bezpečnosti v členských státech. Česká republika reaguje na transpoziční povinnost novým zákonem o kybernetické bezpečnosti








